Uppdatering!

Nu inser jag hur bra jag är på att blogga, typ inte alls. Sist jag skrev var när Max döptes och det är ju typ ett år sen snart.
Ja här händer det minsann grejer. Jag och min älskling har fått ett trevligt besked för ett tag sen. Vi ska bli föräldrar!
Känns sjukt konstigt men ja så är det.
Kliver i morgon in i v 17 så det går rätt fort ändå.
Tiden till ultraljudet den 13e september kändes som en evighet men nu är vi snart där. Så då ska vi få se vad som gömmer sig här inne i min kropp. Fått frågan ett antal gånger om jag är säker på att det bara är en bebbe. Man har ju inte lust att ge dom en avhyvling och tala om att man är tjock sen innan. =S.
Jag fortsätter att tappa i vikt så det känns ju bra. Och för en gångs skull så bryr jag mig inte om hur min kropp ser ut. Jag är medveten om att jag inte kommer bli smalare och känner mig mer avslappnad nu än jag gjort på säkert 20 år.
Under detta året som gått har det skett en hel del, massa bebbar som har kommit till världen. Man tyckte förra hösten att jag var den enda som inte var gravid men nu kan man äntligen slappna av. Kan ju inte påstå att det var planerat men ändå väldigt välkommet. =)
Jag längtar tills i höst och vinter när man kan börja köpa på sig lite grejer. Det enda som är inhandlat är babyskyddet och svärmor har köpt en vagga =). Jättefin äldre vagga som bara behöver målas vit sen är den grymt vacker! =).
Det är ju en del som ska inhandlas. Och billigt är det ju inte heller tyvärr. Det som jag tänker lägga mest pengar på är väl vagnen. Det är den enda som jag inte kan tänka mig att köpa begagnat. Sen kommer jag ju säkert köpa andra nya saker som säng och så men för mig är vagnen en viktig del.
Efter ultraljudet så kommer vi beställa den. Hoppas ju bara på att det bara är en bebis så man slipper tvillingvagn... =S. Nä det är nog inget jag har känsla för att jag vill ha. Det finns ju tvillingar på Henkes sida. Men då får han nog byta jobb igen. Men det är så liten chans att man får det så jag hoppas på bara en liten.
Nä nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer.
Säger varje gång att jag ska bli bättre på att uppdatera mig men jag lovar inget denna gången heller.
Ha det gott! <3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nä men grattis! Haha.. Nu får du se till så du uppdaterar lite oftare ;p

2010-08-25 @ 08:14:47
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0