Ta två alvedon och gå och lägg dig!

En väl inövad fras på förlossningens barnmorskor. Herregud! Inte visste jag att alvedon hjälpte mot illamående oxå?!
Inte vad jag har hört i alla fall.
Känner mig nämligen lite illamående och nästan som lite frossa. Men har nog ingen feber utan det är mer att jag inte kan lägga hela mig under täcket utan måste ha ett ben utanför men lik förbannat så fryser jag om det benet då. Man huttrar och skakar precis som vid feber. Säger till Henke att jag mår dåligt och eftersom jag har haft dåliga värden och dom säger att mår jag det minsta dåligt så ska jag ringa. Och det gjorde jag självklart!
Men det vanligaste svaret man får av dom är : Ta två alvedon och lägg dig och sov. God natt! Öhm ok det är så man behandlar förstagångsmammor alltså?! Superbra jobbat. Man får verkligen förtroende för dom då. INTE!
Ringde även i måndags pga att min höft gjorde så förbannat ont. Har inte känt så innan. Har väl typ konstaterat att det är fogarna som bråkar. Men svaret var där oxå att man ska ta två alvedon och lägga sig. Vem fan kan sova med den smärtan?? Verkar som om dom tror att så fort man fått i sig pillret så försvinner all smärta och man blir så trött så man somnar?!?!
Jag vet ju att det är svaret man får men efter alla dom alvedon man har ätit i sitt liv så funkar inte det mot illamående. Står i alla fall inte på förpackningen. Jävligt skumt alltså. Måste vara nåt nytt?!
Så nu sitter jag här och kan inte sova. Är lite väl orolig i kroppen. Så jag låter Henke få sova vidare och jag sitter väl här tills jag blir trött så jag bara kan lägga mig ner sen och somna gott.
Nehe back to FB och spela mig trött. Ögonen ska änna gå i kors när jag e klar =).
See ya!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tyvärr är det så.. Dom vill inte jobba i onödan.. Men dom säger likadant om du har värkar kan jag meddela..

2011-02-02 @ 09:10:24
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0