14 månader!

Ja idag är det 14 månader sen Elin kom till världen. Helt sjukt vad fort detta har gått.
Sen sist har det hänt en hel del faktiskt. Vi har börjat med Elins rum. Slipat golvet och alla lister. Lite kvar att slipa men det ska väl snabbt vara ordnat =S.
Eller ja vi får se hrm...

Elin har även börjat skolas in på dagis. Det går över förväntan bra. Trodde inte det skulle vara några problem för hon är väldigt enkel av sig. Det känns riktigt bra. Det är väl mest jag som tycker det är lite jobbigt. Men det visste jag innan att det skulle kännas. Verkligheten biter mig i hälarna...
Jag har 5 lediga dagar kvar innan allvaret börjar. Ångesten är ett faktum. Ni som känner mig vet hur det ligger till och förmodligen förstår ni då varför man har ångest. När jag började helg tänkte jag att äh det e långt kvar till maj...NOT! Faaaan va maj kom fort! Jag hade massa planer och grejer man skulle hinna med men nä det får kombineras i samband med jobb. Har ju en del lediga dagar och jobbar mestadels =/ kväll. Så lite ska vi nog hinna med även då.
Jag väntar med spänning på ett besked och vad det är får jag vänta med att berätta. Vill ju spara på det lite =). Men går det min väg kan det inte bli annat än bra!
Jag har även gjort en deal med mig själv. Har hamnat i nån jäkla godiskoma igen och nu får det vara slut med det. Ska nog dela med mig av min deal till sambon så kanske kan sporrar mig och ger mig ett pris eller något att längta efter.

Dealen är att jag inte ska äta godis på ett år. Och helst längre än så. Men jag kan med gott samvete spara undan lite pengar och unna mig något fint nästa år. Tyvärr är min karaktär försvunnen men vi får väl se hur det går.
Har bestämt att jag får fika ibland. Och en fördel med att börja jobba är väl att fikandet inte blir lika ofta som när man går hemma =). Jag har levt i denna "babybubblan" för länge nu. Jag har sagt det många gånger förr och räknar inte med att jag lyckas. Men å andra sidan, tänker man så lyckas man nog fan inte heller. Om nån är sugen på att joina mig så är det bara att säga till =). Ju fler som kämpar desto bättre!

Nu ska jag njuta vidare en stund i soffan. I morgon blir det längre dag på dagis för Elin. Både äta och sova där. Jag ska passa på att jobba vidare här hemma under tiden. Senare på eftermiddagen får vi besök av Hanna =).

Ha en fin kväll!

Puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0