7e december dag 216

Ja nu är det bara 64 dagar kvar. Känns mer och mer att man närmar sig dagen med stort D. Fram tills nu har jag inte varit nervös alls inför förlossning och hur det kommer bli när man kommer hem och allt sånt. Antar att det är helt normalt att börja känna sig mer nervös nu ju närmare man kommer.
Är väl kanske inte nervös i den benämningen men man har ju inte en aning om hur det kommer kännas och vad som kan hända. Man har ju inte heller en chans att förbereda sig menalt på hur ont det kommer att göra. Jag har kanske helt fel inställning men att förbereda sig på det värsta smärtan du nånsin varit med om, kanske gör att man inte tycker det var så farligt. Fast å andra sidan så glömmer man väl det så fort bebben ligger på magen.
Jobba går sådär just nu. Ryggen är inte bättre direkt och det är jobbigt både psykiskt och fysiskt att gå till jobbet. Jag vet att när jag jobbat klart så vill jag inget annat än att gå hem och lägga mig för det är sånt tryck i revbenen hela vägen runt och i ryggen. Men i morgon ska jag träffa en läkare och jag hoppas att han eller hon kan sjukskriva mig så jag kan vara hemma och ta det lugnt. Man känner sig mer eller mindre bara som en belastning på jobbet eftersom jag inte kan göra allt och att jag ofta behöver byta med någon för att sätta mig ner eller ställa mig upp. Man är helt enkelt mest i vägen. Så för mina arbetskamraters skull så hoppas jag att jag får gå hem.
Idag vaknade jag av mig själv vid 8,15. Har än så länge bara suttit i soffan och inte gjort ett skit. Men vad gör det? Det jag inte hinner med idag får jag väl ta till helgen eller nåt...
Runt lunch idag får jag nog besök av Emma och lilla Hanna. Och senare ikväll kommer moster Barbro och hälsar på.
Henke är iväg uppe i huvudstaden och jobbar.  Han kommer väl hem på torsdag hoppas jag. Då ska jag åka och hämta spjälsängen så jag har den hemma och kan sätta ihop den när jag känner att det blir jobbigt med vaggan.
Bebben har fått en plats i garderoben tillsammans med pappas skjortor. Än så länge så tar ju inte bebbens kläder så mycket plats =). Ska tvätta allt och så men det gör jag inte än utan drar lite på det =).
Nu har jag iaf uppdaterat lite igen. Tar väl en vecka eller mer innan jag kommer tillbaka om jag känner mig själv rätt.
Ha en fin dag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0