20110104

Fjärde dagen in på det nya året. Och man vaknar av att det har snöat en jävla massa. Tur man slipper ge sig ut idag då. Är ledig idag så då kan jag passa på att vila lite mer, e rätt slut i kroppen efter gårdagen.
Ska försöka tvätta lite idag så slipper man känna att man inte har gjort ett skit på flera dagar. Vi ska måla sista omgången i badrummet idag när älskling kommer hem. Sen kan vi äntligen ta ner badkaret från vinden så att man åtminstånde kan duscha eller bada hemma. Tacksam för att jag har fått låna dusch hos vänner och familj.
Hade laddat stenhårt för att jobba 4 dagar denna veckan men icke...så det blir 3 dagar till hoppas jag om inget annat händer. Det bör det inte göra. Frågan är bara om det var magsjuka. Hade en vän som blev dålig innan hennes förlossning satte igång så vem vet det kanske är förberedande. Har hört att man kan bli dålig innan det e dags.
Ska till BM på fredag så jag får fråga henne och se vad hon säger.
Bebben rör på sig konstant och det märks att det är trångt där inne nu. Jag får nästan hjälpa till genom att sträcka på mig så att den kan röra sig som den vill. Hoppas bara att den inte har vänt sig tillbaka. Har varit ett fasligt liv där inne de senaste dagarna. Men känner fortfarande tryck neråt så man kan ju hoppas att den ligger kvar som den ska =).
Nu är det 37 dagar kvar till beräknad BF. Känns helt sjukt att inom en månad kanske jag är mamma till en liten knodd. Man fattar verkligen inte det. Trots att jag har vagn, vagga, kläder och allting hemma så är det så svårt att förstå. Ska försöka ta mig i kragen idag och packa ner det sista i BB väskan idag. Hittade en bra lista på en sida där det stod vad man ska ha med sig. Så behöver man inte stå där inne sen och upptäcka att jädrar det glömde jag packa ner.
Nehe nu ska jag ta mig ner till tvättstugan och slänga i lite kläder.
Hoppas ni får en bra dag!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det tar ett tag efter bäbis kommit också, att inse att den är din, att den har legat i din mage. Fick inte du lista hos BM på saker som är bra till förlossningen? Glöm INTE lypsyl! :) man blir torr om läpparna av lustgasen! :) <3

2011-01-04 @ 19:46:09
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ta ett kort på dig så vi får se hur stor magen är. Har ju inte sett dig på ett tag.Tänk att min lilla ska bli mamma,ofattbart! Kramiz

2011-01-06 @ 10:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0