2011-03-10

Idag har varit en väldigt vaken dag. Fröken Elin vaknade kl 4 i natt och sen knappt sovit en hel timme fram till kl 13 då vi skulle göra oss klara för att åka till BVC.
Tack och lov fick jag hjälp av Lena att se till henne medans jag installerade babyskyddet i bilen. Ville inte gärna släpa ut henne eller låta henne ligga själv inne trots att hon sov. Vädret idag har varit och är fruktansvärt blött så det räckte för mig att gå ut till bilen och jag var dyngsur.
I alla fall så lyckades vi komma iväg till slut i slasket. Väl på BVC så var det dags för vikt,längd och huvudomfång.
Det verkar som om jag har grädde i tuttarna =). Fröken hade ökat 340 g sen förra torsdagen och är nu 54 cm lång. Shit vad hon har växt. Jätteskönt att det går åt det hållet i alla fall.
Min älskade sambo kommer tyvärr inte hem ikväll som vi önskat. Men han kommer hem i morgon runt lunch så det känns ju skönt ändå. Skickade ett mms med en gullig bild på vårt hjärta och talade om att vi älskar honom och att vi vill att han kommer hem. Det hade gjort honom tårögd. Usch det är jobbigt och gör ont i hjärtat att bara tänka på det. Måste vara jobbigt för honom att inte få vara nära och vara borta i nästan 3 dagar från vår dotter som i morgon blir 2 veckor gammal. Men som sagt han är ju hemma om ca 18 timmar.
Elin ligger i sin babysitter och knorrar för fullt med nappen i munnen. Låter så härligt.
Nu ska jag sätta mig och skriva i hennes årsbok. Så hinner man inte glömma allt. Om man nånsin gör det?
I morgon ska jag försöka vara duktig innan Henke kommer hem och ha gjort nånting vettigt i hemmet. Så jag hoppas på hyffsad sömn i natt.
Ha en fin kväll!
Puss

Kommentarer
Postat av: Britt

Vilken sötnos! Nu måste jag snart träffa henneigen! Kram

2011-03-11 @ 18:14:13
URL: http://mormorbretta
Postat av: Smsa Låna

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 03:39:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0