God morgon!

Ja idag är det en skön måndag! Fick sova ända till kl 8,30 idag. Älskling kom in och väckte mig och även Elin var vaken redan innan. Hon låg i sin säng och sa ingenting alls. Skönt att sova ut.
Jag har äntligen fått iväg dopkorten! Jag är sååå nöjd med dom. Fått beröm för dom oxå. Känns riktigt kul!
Så ikväll eller eftermiddag när älskling har jobbat klart så ska vi sätta oss ner och planera allt inför dopet. Allt från kläder till maten och tårtan.
Har nu oxå svalt stoltheten och fått en remiss till en dietist. Jag har väl insett nu efter graviditeten att jag behöver hjälp. Visst det är bara 12 veckor sedan jag födde barn. Började bra med att tappa en massa kilon när hon kommit men har så sakta börjat att öka i vikt igen. Det känns i knän och fötter och bara det är ju en varningsklocka.
Jag vet ju precis vad jag behöver göra men lik förbannat så gör man inte det. Självdiciplin är inget jag har tydligen. Så bara man kan få lite mer hjälp med kosten och så ska jag ge mig ut mer med vagnen. Även kanske åka in och köra lite Combat. Tror att bara jag får börja köra det igen så kan man komma igång mycket lättare.
Har ju mer eller mindre varit stor hela livet och jag har tröttnat så många gånger men faller tillbaka i samma bana igen.
Nej nu ska jag inte tråka ut er med gnäll om min vikt =). Bara skönt att få prata av sig lite.
Snuttan sover i sin säng och nu ska jag få ner lite morgonkaffe och sen ut och traska. Ska även ta mig in till stan idag och hämta saker på Miljöförvaltningen. Ska göra vattenprov här hemma. Vi har ju egen brunn och det är väldigt mycket järn. Visst för mig är det väl ngen fara men för snuttan kan det ju vara skadligt.
I morgon ska vi till BVC och då ska Elin få sin första vaccinering. Jag håller alla tummar att hon inte blir sjuk och får feber av det.
Efter det kommer Maximammorna hit! Ska bli supermysigt. Skulle nog bli lite halvtaskigt väder tyvärr så det blir nog till att sitta inne och fika.
Hoppas ni får en fin dag!
Puss å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0