Dag 221 61 dagar kvar till BF och 12 dagar till Julafton!

Med andra ord mindre än 2 månader....=) fruktansvärt spännande kan jag säga.
Från och med i morgon är jag 25% sjukskriven och 25% havandeskap. Känns skönt att man kan få vila lite mer nu fram till förlossning och allt. Halva dagar är rätt ok att jobba. Dock som i morgon får jag jobba hela 2 timmar. Men ja ja det får väl gå det med.
Helgen har varit fullspäckad som vanligt. Jobbade 4 timmar först på fredagen och sen på kvällen fick vi besök av Pär och Hanna som kom och käkade lite god mat och efterrätt. Man är ju rätt så trött en fredag men vi hade trevligt ändå som vanligt =).
Igår så åkte vi till Jönköping och gick lite på Ikea och A6 center med samma folk =). Tyvärr så får jag lätt ont av att gå mycket men trots det så var vi inte hemma förän runt halv 7 på kvällen i Hökreum. Sen åkte vi till svärmor som hade lagat lite mat och hjälpte henne att åka och handla lite julmat till afton =).
Idag har vi rensat lite i källaren och sen åkte vi och käkade pizza med Anna och Tobbe.
Kvällen avslutades även idag med Hanna och Pär. Dom kom hit på lite kaffe och både jag och Henke blev fina i håret. Skönt med en vän som kan klippa för 100 spänn. Klippte av en kanske 8 cm men det behövdes kände jag. När bebben har kommit så ska vi färga och klippa det så jag blir en hot mama haha. Känner att jag vill undvika alla kemikalier så gott det går nu när det är så nära. Har jag väntat så länge så kan jag allt vänta lite till med att bli snygg i håret igen.
Sitter just nu i soffan och hyrde en film på telia som vi redan hade sett. Tråkigt men har man betalt 59 spänn för den så får man väl kolla iaf lite. Henke kommer inte ihåg den så han ville titta.
I veckan som kommer så ska det lämnas in papper för huset så det blir vårat äntligen. Ska på besök hos BM på tisdag och sen på fredag ska vi på andning och avslappnings kurs. Så lär man sig lite hur man ska klara av förlossningen. Inte för att man kan förbereda sig menalt men iaf ha lite trick så man inte glömmer att andas.
Nu ska jag fortsätta titta på filmen och sen så är det dags för sängen. Hoppas man får sova hela natten. Chansen är väl minimal med tanke på att man vaknar så fort man ska vända sig. Mitt nya smeknamn är container från Henke (dyrbar last) och från mig själv är väl valrossen för det är så man känner sig!
God Natt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0