Hoppsan =)!

Varsågod Jess =)!
Krävs visst en uppdatering här igen. Drygt en månad sen jag uppdaterade. Här rullar vardagen på som vanligt mer eller mindre. Vi är inne på sista semesterveckan sen är det dags för vanlig vardag igen. Samtidigt som det kommer bli skönt med vardag så kommer det bli tomt när Henke nu varit hemma i snart 6 veckor. Men då kan man börja få lite mer (förlåt) "rutin" på livet. Både vad det gäller mat och sömn för både mig och Elin. Blir nog lite lättare då när man kan planera dagen som man vill.
Skruttan är snart 6 månader! Jag vet verkligen inte vart tiden tagit vägen?! Det borde uppfinnas en stoppknapp så man kan njuta ännu mer av det lilla under som nu förgyller vår vardag. Bara att se det stora leendet och de vackra ögonen när man hämtar upp henne ur sängen varje morgon ger mig en enorm energi! Fast rätt vad det är så har klockan dragit iväg och det enda man gjort under dagen är att se på henne och leka lite. Hon är ju mer aktiv nu och sover mindre på dagarna. Men så länge hon är på gott humör så är ju det inget problem. Och nåt vidare gnällande eller skrikande ser vi inte mycket av. Vi e grymt bortskämmda med ett glatt och helt fantastiskt gosigt barn. Riktigt skönt men å andra sidan så blir det rätt jobbigt när hon väl är gnällig och inget passar fröken. Men man får tänka på de andra bra dagarna så löser sig det mesta till slut.
Vi har bytt till sittvagnen nu med. Hon tycker det e tråkigt att ligga ner och ska heeeela tiden sitta upp och är grymt nyfiken. Kan ju undra vem det kommer ifrån =)=). Hon har nog ärvt det från sin far och även hans glada humör. Tyvärr ärvde hon nog mitt dåliga humör. =( Ska bli intressant och se hur hon blir längre fram.
I övrigt så stortrivs jag med att vara hemma med min underbara tös. Skulle lätt kunna tänka mig att vara hemma med henne hur länge som helst! Längtar inte tillbaka till jobbet igen. Inte för
Vi har under semestern börjat renovera i källaren. För tillfället så är tvättstugan en enda grushåla. Henke har varit grymt duktig och grävt ut allt själv. Så nu ska vi gjuta om och göra det snyggt där. Vi upptäckte att det inte ens va 10 cm betong och under var det bara jord och sten. Vissa ställen var det inte mer än nån centimeter. Som gjort för fuktskador och inte konstigt att golvet bara luckrades upp när man gick på det.
Här har vi även börjat försöka tappa lite vikt. GI mat e riktigt gott faktiskt. Steget är ju att man ändrar sin livsstil och det kommer ju resultera i viktnedgång till slut =). Detta är rätt ointressant men så ligger det till nu iaf.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva.... Men har iaf uppdaterat lite om livet i Hjortryd!
Ha det gott så länge! Massa kramar!
Söt tjej i sin fina klänning <3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack! =) <3

2011-08-09 @ 10:25:51
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Postat av: Mormor Bretta

Så gulligt!

Kram

Mamz

2011-08-09 @ 21:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0