Ljudet av min dotter ljuva stämma och en kopp kaffe!

Ja det kan inte bli mycket bättre denna morgon. Trots att det e kallt ute och kiligt väder. Kan ju undra om hösten redan har kommit till oss? Augusti har ju inte ens börjat än... men ja ja vi får väl hoppas att det ändrar sig till det bättre iaf för en liten stund till =).
Jag har ätit lite frukost och satt och kollade på Leila bakar i Frankrike. Ingen bra kombination med GI och hennes program kan jag säga =). Tur att man inte blir bjuden genom tvn hihi.
Nu sitter jag med mitt morgonkaffe och lyssnar till Elin som ligger i sängen med sin pappa och pratar för fullt. Lät dom ligga kvar så fick jag en liten stund för mig själv =). Har slängt i en maskin tvätt och väntar nu på att mina älsklingar ska komma upp =).
Idag får det nog bli lite handling. Har fått hem boken "6 kilo på 6 veckor" så jag hoppas att det finns många goda recept där i. Man börjar bli lite mer lärd i GI men det är kul att få lite tips, recept och inspiration.
Bortsett från att man blir avbruten emellanåt i vad man ska äta så finns det ju alltid alternativ när man äter ute eller kanske när de andra vill äta pizza. Visst har jag ätit pizza nu oxå men jag försöker dra ner på annat och tänka extra dagen efter.
Ska bli skönt när Henke börjar jobba och komma tillbaka i vardagen igen. Dessutom så börjar ju Elin äta lite mat nu så det e ju bra för mig att kanske lägga upp dagen lite mer efter det. Och jag vill väl inte kalla det rutiner men nånstans så blir det ju det till slut ändå. Det flyter lixom in i vardagen.
Har även köpt lite grejer för att prova och göra egen barnmat. Ska iaf bli kul att prova på. Burkmaten är det absolut inget fel på men hon äter ju inte så mycket än så att ta fram ett par iskuber med nån god puré istället för att slänga halva burken. Vet inte hur det är att frysa in den maten? Nån som har provat?
Nä om man skulle göra lite gröt till Elin och sen en handlingslista så jag och tösa kan åka och handla sen.
Ha en fin dag trots kylan!
Kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tror inte det funkar att frysa den maten tyvärr.. Men det är ju simpelt att frya in den mat ni äter i små iskuber, bara det att var o en får krydda sin egen mat innan dom äter.. :)

2011-08-11 @ 12:12:18
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Postat av: Kicki

Funkar kanon att frysa in burkmaten, smaken och konsistensen har varit densamma när jag gjort det.

Jag känner väl mer som så att burkmaten känns mer aktuell när det ändå är så lite dom äter. Jag har en tanke om att göra egen mat när hon äter "riktiga" mål.

2011-08-11 @ 20:01:17
Postat av: Petra

Måste vara underbart att starta en morgon på det sättet!! Kul att få inspiration till nya maträtter, ibland blir det bara samma tycker jag..

Hoppas vi ses på tisdag, så mycket roligare när du är med! Kramis

2011-08-11 @ 20:32:31
Postat av: Mormor Bretta

Du kämpar märker jag.Duktigt) Kålpudding är gott och det kan du göra bara med köttfärs 1 ägg och lite kryddor samt brynt kål förståss. Smaskens!(ingen lingonsylt!)

2011-08-17 @ 19:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0