Min mamma är den finaste på jorden!

Ja så är det bara. Men det är en del man inte vet om dom ändå. Hon ska ju som alla förstår bli mormor nu. Hon har t.o.m gjort en blogg om vad hon känner inför att bli mormor. Gick in på hennes blogg idag och hittar detta inlägg:
Att man kan längta efter något så intensivt!!!
Man fattar ju inte att det ska komma en liten människa till oss.
Som sagt tålamod är inte min bästa sida!!!
Nu tycker jag att det är dags!
Kram från 
Blivande Mormor
Tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser det. Hur fin kan en människa vara?
Till en början så kändes det lite tidigt att skaffa barn men nu blev det som det blev. Vi har ju inte direkt gjort allt vi önskar innan. Resa och bygga om och så. Vi var väl inte ensamma om att tycka att det var lite tidigt.
Att se att det livet som växer inom mig är så efterlängtat värmer så fruktansvärt mycket. Tårkanalerna jobbar för fullt just nu när jag skriver. Ja jo jag e känslig sen innan men jag vet inte om jag har gråtit såhär mycket på dessa 9 månaderna än vad jag gjort på ett par år.
Nu har jag gått 3 dagar över tiden. Jag har ställt in mig på att gå typ 11 dagar till eller nåt. Jag var ju själv 14 dagar sen och det är inte helt ovanligt att man går över samma som sin mor. Jippie....not! Men den kommer ut när den är redo. Har idag haft lite ont i magen och varit hyffsat kass i den oxå. Man kan ju hoppas att det är förberedande men det vete fasen. Återstår att se som sagt!
Helgen har varit lugn. Fredagen spenderades på förlossningen för att ta nya prover igen. Hade en 3:a i proteinvärde och lite höjt övertryck. Men det var lugnt när vi väl kom in. Så där gick det åt 5 timmar igen på en fredageftermiddag! Men men det är ju bra att dom kollar upp mig ändå.
Igår blev en lugn kväll. Var grymt trött och vi somnade tidigt.
Idag har vi varit och beställt en frysbox. Skönt att kunna få lite ordning i frysen och slänga iväg det gamla som står i källaren.
Nej nu är det söndagkväll och slappa som gäller. Blir väl kanske nån film eller nåt. Man får ju passa på att vila upp sig nu och äta ordentligt. Det är ju ingen lek att föda barn.
Ha en fin kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men vad har din mamma och syster för bloggadress?? Jag vi mä läsa allt det fina :D

2011-02-14 @ 05:58:09
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0