Brrrrr.....

Det är kallt idag som tusan! Kan ju vara för att jag precis har vaknat på soffan.
Dagen började väl sådär idag tyvärr. Sovit dåligt i natt för det första. Sen åkte jag in till BM för koll. Högt blodtryck och proteiner i urinet. Ordinerad vila. Får inte ens dammsuga... inte heller några raska promenader. Nä inte i detta islandskap vi bor i blir det inte det ändå. Ska tillbaka på tisdag och ta nya prover.
Kan ju hända att detta var något tillfälligt pga att man stressat lite med att det är kalas och grejer i morgon. Men så länge jag mår bra så är BM inte orolig. Skulle jag känna mig sämre i helgen så får jag åka upp till förlossningen. Så får dom ta prover och beslutet om det är dåliga provsvar är väl att sätta igång mig.
BM sa oxå att det är ganska vanligt att när kroppen börjar säga ifrån så kan den själv sätta igång förlossningen. Kan man ju hoppas så vi får veta vad det är som gömmer sig där inne!
Ska jag vara ärlig så blir man riktigt rädd. Det är säkert ingen fara men när man får höra att det kan vara havandeskapsförgiftning på gång så blir man genast lite förskräckt. Det ska tydligen vara ganska vanligt för förstföderskor. Vi får se vad som händer så håll tummarna åt mig =).
Sen var jag på en snabblunch med söta Becca. Vi har av nån anledning inte setts på 5 år! Men ändå så var det som vanligt när man pratade med varandra. Det är ju så det ska vara. Man kanske inte hinner ses på länge men det ändrar ingenting i relationen till varandra. Känns skönt!
Sen gav jag mig av till Maxi för att beställa en smörgåstårta till morgondagen. Hade jag orkat hade jag gjort en själv men jag la lite mer fokus på baket istället denna veckan. Får ju inte heller vara för sysselsatt nu heller. Får väl sticka klart min halsduk eller nåt?!
Ja jösses tänk vad en liten bebis kan ställa till det för en =). Men jag längtar mer än nånsin att få ut den lill*.
Nu ska vi ta det lugnt ikväll...det är ju fredag!
Ha det gott!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0