Lördagsmys!

Haft en finfin dag idag. Började fint med ett besök i Hökreum för att hämta upp Henkes nyinköpta kamera. Nu ska han kunna ta fina bilder på vårat hjärta =).
Sen var det hem och duscha och göra sig i ordning. Mor och syster med respektive kom på middagsbesök. Hur mysigt som helst. Fick en massa hjälp, eller syster och mor lagade maten. Skönt iofs men man känner sig lite dum när folk kommer och lagar mat som jag ska bjuda på =). Men som sagt jag ska inte göra allt för ansträngande saker.
Gårdagen var ju sådär kan jag säga. Började med att jag glömde urinprovet som jag skulle ha med till BM. Fått nån släng av Demens light. Så det blev ett nytt prov iaf uppe hos BM. Visade sig att jag hade högt äggvitevärde. Fick åka hem och invänta samtal från BM om jag behövde ta ytterligare prover. Hon ringde tillbaka kl 12 och sa att mellan 14-15 skulle jag infinna mig på förlossningen för blodprover och blodtryck. Fick ringa hem Henke om jag skulle behöva stanna kvar eller eventuellt bli igångsatt... Jag skulle ta med mig mycket tålamod....Tror jag glömde det hemma faktiskt. 
!4.30 kom vi in. Blev visade ett rum med en gång. Sköterskan kom ganska snabbt in och tog blod, urin och blodtryck. Sen satte dom på mig en CTG kurva. Lite intressant att se bebbens hjärtslag och så kunde man se om jag fick några värkar eller sammandragningar. Det sistnämnda hände det ingenting på. Bebben var det full kaliber på =). Så när alla prover var tagna och vi suttit en halvtimme med CTGn så fick vi komma in i dagrummet. Från 15.30 till 19.30 satt vi där inne. Segaste timmarna jag har varit med om nånsin.
När doktorn väl kom så gjorde hon lite hälsoundersökning och så fick vi göra ett ultraljud. Vilket visade att huvudet låg neråt och det var mycket skönt att veta =). Men alla prover var bra. Lite lågt blodvärde och så men allt annat såg bra ut. Ska nu tillbaka 2 ggr i veckan och ta prover och blodtryck. Och ska vila mycket ska jag göra med. Stackars Henke säger jag bara. Jag går här hemma och vankar medans han sliter och jobbar som tusan. Så får han hjälpa till här hemma oxå....
Men jag måste ju vila enligt doktorns order...
Jag hade hellre gått här hemma och städat, plockat och boat. Men nä du ska minsann ligga och lata dig på soffan typ. Gör ju lite småsaker sådär men inget jag blir anfådd av. Räcker ju att man reser sig och går ut i köket iofs just nu. Men men så är det. Jag mår ju inte dåligt men det är ju bäst att lyssna.
Nu ska jag gå och sova lite. så jag orkar ligga på latsidan i morgon =) hihi. Nä skämt och sido.
Sov gott!
Puss å Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0